5. Posiadanie specjalistycznych narzędzi i sprzętu do pracy z uczniami z niepełnosprawnościami:
1. Specjalistyczne programy komputerowe: Posiadanie specjalistycznych programów komputerowych, które wspierają naukę i rozwój umiejętności uczniów z niepełnosprawnościami, takie jak programy do nauki czytania czy matematyki.
2. Materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb: Posiadanie różnorodnych materiałów dydaktycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, takich jak tablice interaktywne, pomoce dydaktyczne czy książki w formie audiobooków.
3. Sprzęt rehabilitacyjny: Posiadanie specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego, takiego jak hula-hop, piłki terapeutyczne, czy ławki sensoryczne, który wspiera rozwój motoryczny i funkcje poznawcze uczniów z niepełnosprawnościami.
4. Tablice i pomoce dydaktyczne z elementami sensorycznymi: Posiadanie tablic i pomocy dydaktycznych, które zawierają elementy sensoryczne, takie jak tablice magnetyczne, plansze z wypukłymi literami czy klocki sensoryczne, które wspierają naukę uczniów z niepełnosprawnościami.
5. Technologia wspomagająca komunikację: Posiadanie technologii wspomagającej komunikację, takiej jak tablice komunikacyjne, aplikacje do komunikacji alternatywnej i wspomaganej, czy urządzenia do wzmacniania mowy, które ułatwiają komunikację uczniom z niepełnosprawnościami.
6. Tablice interaktywne i projektor multimedialny: Posiadanie tablic interaktywnych i projektorów multimedialnych, które umożliwiają interaktywną naukę i prezentację materiałów dydaktycznych, wspierając różnorodne style uczenia się uczniów z niepełnosprawnościami.
7. Urządzenia adaptacyjne: Posiadanie urządzeń adaptacyjnych, takich jak myszki i klawiatury zwiększające dostępność dla uczniów z niepełnosprawnościami ruchowymi.
8. Sztuczne modele anatomiczne: Posiadanie sztucznych modeli anatomicznych, które wspierają naukę i zrozumienie zagadnień z zakresu anatomii i biologii przez uczniów z niepełnosprawnościami wizualnymi lub sensorycznymi.
9. Sprzęt do terapii sensorycznej: Posiadanie sprzętu do terapii sensorycznej, takiego jak huśtawki, mata terapeutyczna, czy tunel sensoryczny, który wspiera rozwój zmysłów i integrację sensoryczną uczniów z niepełnosprawnościami.
10. Zaawansowane narzędzia edukacyjne: Posiadanie zaawansowanych narzędzi edukacyjnych, takich jak roboty programowalne czy interaktywne mapy, które angażują uczniów z niepełnosprawnościami w interaktywną i atrakcyjną naukę.
11. Tablice taktylne i materiały hapticzne: Posiadanie tablic i materiałów taktylnych oraz hapticznych, które umożliwiają naukę poprzez dotyk i wrażenia sensoryczne u uczniów z niepełnosprawnościami wzrokowymi lub sensorycznymi.
12. Wyposażenie pracowni technicznych: Posiadanie specjalistycznego sprzętu i narzędzi w pracowniach technicznych, które umożliwiają uczniom z niepełnosprawnościami naukę i praktyczne wykonywanie zadań z zakresu technologii i informatyki.
13. Zaawansowane narzędzia diagnostyczne: Posiadanie zaawansowanych narzędzi diagnostycznych, takich jak testy psychologiczne czy urządzenia do oceny zdolności poznawczych, które wspierają diagnozę i planowanie działań wsparcia dla uczniów z niepełnosprawnościami.
14. Sprzęt do terapii mowy: Posiadanie specjalistycznego sprzętu do terapii mowy, takiego jak urządzenia do wzmacniania mowy czy aparaty słuchowe, które wspierają rozwój komunikacji u uczniów z niepełnosprawnościami słuchowymi.
15. Tablice magnetyczne i plansze edukacyjne: Posiadanie tablic magnetycznych i plansz edukacyjnych, które umożliwiają interaktywną naukę i prezentację materiałów dydaktycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi.